خرید و فروش عمده و جزئی خاکشیر

خرید و فروش عمده و جزئیخاکشیر همدان و نیشابور و صادرات و توزیع و پخش کلی و جزئی آن:

فصل تابستان كه می‌رسد بازار مصرف خاكشیر و شربت آبلیمو هم داغ می‌شود. خاكشیر از زمان‌های گذشته كاربرد داشته است و بهترین كاربرد آن به خاطر خاصیت ضدعفونی‌كننده‌اش می‌باشد و برای ناراحتی‌های روده مثل اسهال یا حتی یبوست مفید است.

خرید و فروش انواع خاکشیر
خاکشیر

از ارزشمند ترین و گرانبهاترین گیاهان خودرویی که در صحرا و باغ به فراوانی رشد می کند دانه های طلایی به نام خاکشیر می باشد

همواره مصرف خاکشیر به دلیل کاربرد درمانی و نقش بالایی که در بهبود کیفیت زندگی داشته توصیه شده و می شود

خواص درمانی خاکشیر :

تب‌‌‏بُر است. برای التهاب پوستی مانند کهیر موثر بوده، و برای رفع برخی مشکلات معده و سنگ کلیه مفید است، باز کننده گرفتگی صدا و اشتهاآور نیز می‌باشد. از بین برنده اخلاط ریه است، و خون را صاف می‌کند.

 

راه‌‌‏های مصرف خاکشیر :

–آن را با شیر مخلوط و با عسل شیرین کرده و بخورید. برای باز شدن رنگ چهره مفید است. اگر ده روز، هر روز خاکشیر را با شیر تازه بخورید، باعث چاقی  شده و ناراحتی‌‌‏های بلغمی را برطرف می‌کند.

 

-آن را شسته، با گلاب یا آب خالص خوب بجوشانید تا شکفته شود و بخورید. این کار به خروج محتویات معده و پاک‌‌‏سازی دستگاه گوارش فوقانی کمک می‌‌‏کند « اثر قی‌‌‏آور »؛ که در موارد مسمومیت می‌‌‏تواند مفید واقع شود.

 

-بیست گرم از خاکشیر را به‌‌‏صورت خشک، در دهان ریخته و بدون آب، کم کم با بزاق دهان تَر کنید و بلع نمایید. اسهال و دل پیچه را درمان می‌کند.

 

-با آب سرد و کمی قند، آن را مخلوط کرده و بخورید. درد معده و سرگیجه را درمان می‌کند.

 

-خاکشیر را تمیز کرده، در ظرفی بریزید و روی آن یخ بمالید تا رنگش روشن شود و بسیار خنک گردد، بعد مقداری سکنجبین با آن مخلوط کرده بخورید. غلیان صفرا، خشک شدن دهان و عطش حاصل از گرما، سردرد و کهیر را درمان می‌کند.

 

-آن را بجوشانید و آب و دانه را با هم میل کنید. برای کاهش شدت بیماری‌‌‏زایی سرخجه، سرخک، آبله و مخملک مفید است. هنگام یبوست نیز، مصرف این جوشانده با نبات، برای اطفال بسیار مفید است.

 

-دم کرده برگ خاکشیر، قابض است و در رفع بیماری ناشی از کمبود ویتامین سی، کمک می‌‌‏کند.

 

-توجه کنید که در برخی مزاج‌‌‏ها و در بعضی اشخاص سردرد ایجاد می‌‌‏کند، این افراد باید آن را با کتیرا مصرف کنند.

 

 

برگرفته از کتاب گیاهان دارویی، تألیف احمد حاجی شریفی

مضرات مصرف خاکشیر

  • مصرف زیاد خاکشیر با طبیعت سرد، برای افراد با مشکلات رماتیسمی یا آرتروز مناسب نیست
  • برای کودکان زیر سه سال توصه نمی شود و لذا می توان آن را ابتدا از صافی عبور داده و بعد آب آن را به کودکان بدهید
  • زیاد روی در مصرف موجب اسهال شدید می شود
  • به دلیل خاک فراوان،باید چندین بار شسته و برای زمانی 12 ساعته در آب بماند در غیر این صورت موجب سنگ کلیه یا مثانه می شود
  • زیاده روی در مصرف باعث ایجاد ورم یا زخم معده می شود

 

خاکشیر این گیاه ارزشمند خواص زیادی دارد
خواص خاکشیر

 

یکی از مزایای خاکشیر این است که می توانید در فصول مختلف سال  بنا به مناسبتهای داروئی از این گیاه استفاده کرد شاید استفاده از شربت خاکشیر بواسطه خاصیت نگهداری و ذخیره آب در خود این باور را در مصرف کنندگان ایجاد کرده است که  بهتر است از آن در فصول گرم سال استفاده شود.

اما به کمک آزمایشات و تحقیقات بعمل آمده ثابت شده است که استفاده از خاکشیر در تمام فصول سال و با توجه به قابلیتهای درمانی آن می توان و در تمام فصول سال از آن استفاده کرد .

بنابراین انحصار مصرف و خرید و فروش خاکشیر کم کم از یک محدوده زمانی خاص در حال گسترش و و توسعه به فصول و روزهای مختلف سال خارج شده است . آنچه که امروزه در تجارت ، خرید و فروش و حتی صادرات خاکشیر مؤثر واقع شده پیشرفت روزافزون علم طب سنتی و مدرن در رابطه با ویژگی های چند جانبه این گیاه می باشد .

جهت خرید و فروش عمده و حتی جزئی خاکشیر ، صادرات خاکشیر و سفارش خرید خود می توانید با مدیر فروش سایت از طریق شماره تماسهای درج شده در پایان همین مطلب در تماس باشید .

 

در طب کهن از خاکشیر بعنوان دوست کبد نام برده می شود .به همین جهت خرید و فروش این گیاه در سایر عطاری ها و خشکباری ها از جایگاه ویژه ای برخوردار است .

خاصیتهای زیادی برای این گیاه برشمرده اند از جمله معروفترین آن این است که :

خاکشیر برای درمان اسهال و جلوگیری از یبوست داروی بسیار مناسب است

خواص خاکشیر برای رفع تشنگی

درمان لاغری با شربت خاکشیر و شیر

خواص خاکشیر برای دفع سنگ کلیه

خاکشیر و رفع بوی بد دهان

درمان اسهال با خاکشیر

خواص خاکشیر برای یبوست

ترکیب خاکشیر و عسل برای پیشگیری از دل ضعفه

 خواص خاکشیر برای پوست – رفع جوش صورت

خاکشیر برای از بین بردن لک های پوست و صورت

 

خواص خاکشیر برای مردان

خاکشیر به علت وجود سودا ایجاد شده، ضعف قوای جنسی در مردان را برطرف و ناباروری را درمان می کند.

 

خواص مصرف خاکشیر برای زنان بویژه زنان باردار :

اگر در دوران بارداری از یبوست رنج می برید مصرف خاکشیر می تواند دوای درد شما باشد اما چون خاکشیر ملین است مصرف زیاد آن در بارداری به علت شل شدن دهانه رحم  می تواند خطرناک باشدبویژه که  خطر سقط جنین در ماه های ابتدایی را در پی دارد اما در اواخر آن موجب تسهیل زایمان می شود. در دوران  شیردهی نیز بهتر است از پزشک خود سوال کنید که آیا خاکشیر مصرف نمایید یا خیر.

مصرف خاکشیر برای کودکان چه خاصی و فوایدی دارد ؟

خواص خاکشیر برای نوزادان و کودکان

اگر کودک شما  به یبوست دچار است خاکشیر مثل یک ملین طبیعی عمل می کند و آن را درمان می کند و غذا را هضم می کند وخواص ضد باکتریایی آن خطر ابتلا به اسهال را کاهش می دهد.

اگر نوزاد شما به دنبال بیماری هایی مانند آبله مرغان و سرخک تب داشت و پوست او دچار خارش شد نهراسید دوای درد نوزاد شما خاکشیر است که به درمان تب بالا و خارش پوست در نوزادان و کودکان کمک می کند.

 

بهتر است که خاکشیر را بعد از سن  2 سالگی  به کودکانتان بدهید و قبل از آن شربت خاکشیر را از صافی رد کنید و از آب آن به نوزاد بدهید.

 

جهت خرید و فروش عمده و حتی جزئی خاکشیر ، صادرات خاکشیر و سفارش خرید خود می توانید با مدیر فروش سایت از طریق شماره تماسهای درج شده در پایان همین مطلب در تماس باشید .

نام مدیریت مجموعه

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش: محمد مهدی صدیقی

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس: 09122548047

phone icon شماره تماس: 09159129155

 

0

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.