زمان برداشت کتیرا

زمان برداشت کتیرا :

کشور ایران از معروف ترین کشورها در زمینه تولید و خرید و فروش صمغ کتیرا بصورت عمده در خاورمیانه و جهان است باشد و با اطمینان می شود گفت به عنوان بزرگترین تولید کننده آن شناخته می شود.

کتیرا صمغی است که از ساقه گون بر اثر فعالیت مکانیکی انسان بر روی آن به بیرون تراوش می‌کند. زمان برداشت کتیرا عمدتا از اواخر فصل بهار می باشد و شصت روز (تا اوایل شهریور ماه) ادامه دارد. بهره برداران ابتدا اطراف ساقه گون را خالی می‌کنند و بعد با تیغ‌های مخصوصی برش موازی با ساقه (موازی با آوندهای آبکش) ایجاد می‌کنند. شیرگون (کتیرا) پس از چند روز به مرور بر اثر برشی که به ساقه وارد شده به بیرون تراوش می‌کند و شیره در معرض نور آفتاب، آب خود را از دست می‌دهد و سفت می‌شود .

زمان برداشت کتیرا

بهره برداران بیست و یک روز پس از برش به جمع آوری کتیرا مشغول می شوند و این عمل را مجدداً تکرار می‌کنند. کتیرا به دو نوع مفتولی و خرمنی تقسیم می‌شود که عمده تولید کتیرای شهرستان اقلید از نوع خرمنی است ولی به دلیل دشواری کار از تولید این محصول در استان کم شده که با تمهیدات لازم می‌توان میزان تولید را به میزان در خور توجهی افزایش داد. کتیرا ۱۰ تا ۱۵ درصد آب، ۳ تا ۴ درصد مواد معدنی و ۳ درصد نشاسته دارد. در کتیرا به طور کلی دو نوع ماده مؤثر وجود دارد، یکی ماده‌ای است محلول در آب به نام تراگاکانتین و دیگری غیرقابل حل در آب که باسورین گفته می‌شود. تراگاکانتین متشکل از اسید گالاکتورونیک است که به قندهای گالاکتوز و کسیلوز متصل است.

مجموعه سان رایز توجه دارد با هر چه آسان کردن راه ارتباط مستمر فی مابین منابع تولید محصولات گیاهان داروئی و بازارهای هدف امر فروش گیاهان داروئی را برای کشاورزان و زحمت کشان فراهم سازی کند . در این بین معرفی محصول گیاهی صمغ گیاه گون که بنام کتیرا شهره خاصی دارد می تواند در ایجاد بازار قیمت فروش انواع کتیرا در تهران تاثیر بگذارد.

جهت اطلاع از قیمت خرید فروش عمده  انواع کتیرا در تهران و سایر بازاهای خریدار کتیرا و اطلاع دقیق از زمان برداشت کتیرا می توانید ضمن تماس با مشاورین ما نیز،  از طریق فضای مجازی معرفی شده در وب سایت ما  با مشاورین آگاه و خبره ما در ارتباط باشید .

موارد مصرفی دارویی کتیرا :

یکی از اصلی ترین خواص کتیرا استفاده از آن به عنوان یک شوینده طبیعی و گیاهی برای موهاست. کتیرا به حالت دادن و نرم کردن موی سر و درمان شوره کمک می کند.

برای رفع خلط سینه و سرفه و خشکی سینه گرفتگی صدا و نیز تقویت روده و معده و تسکین درد کلیه و مثانه و برای رفع اسهال مفید و موثر است زیرا غلیظ کننده ترشحات رقیق گوارشی است. مالیدن آن به پوست موجب رفع خارش شده، در برطرف کردن کک و مک و شکافتگی لب ها و نیز در نرم کردن پوست موثر است. مخلوط کتیرا با نوره (ماده موبر) و گوگرد برای رفع جرب و خارش موثر است.

مخلوط کتیـرا با سرکه برای برطرف کردن خال ها و لکه سیاه ماه گرفتگی روی پوست و لک پیس مفید می دانند. لعاب آن در صاف شدن موی سر اثر مفید دارد. امروزه علاوه بر موارد گفته شده در صنعت و به عنوان ژل برای حالت دادن و تقویت موی سر مصرف دارد. نوعی گون به نام گون قرمز (قزل گون) برای تقویت موی سر مفید است میوه این گیاه قرمز و ساقه اش سیاه می باشد که در دامنه کوه های نواحی ولنجک تهران هم می روید.

چاق شدن صورت :

برای چاق شدن صورت دو لیوان شیر را گرم کنید سپس پنج گرم پودر کتیرا و دو قاشق مربا خوری عسل را به آن اضافه کنید مخلوط کنید تا مخلوط یکنواختی به دست آید. بیست و یک روز، قبل و بعد از ظهر این مخلوط را میل کنید تا به پر شدن صورتتان کمک کند.

اطلاعاتی در رابطه با ظاهر کتیرا :

همانطور که در سایت ها خواندید گیاه کتیرا به شکل بوته، دارای تیغ و قدی کوتاه هست .بیشترین میزان آن در مناطق پر شیب و کوهستانی مانند آسیای مرکزی برداشت می شود.

برگ های ساده و گل هایی به رنگ قرمز و بنفش دارد. این گیاه دوست دار نور شدید می باشد و از گونه گیاهان مقاوم دربرابر شرایط محیطی هست. ایران بزرگترین صادر کننده کتیرا است و یکی از مکان های مناسب برای رویش گون است که حدود 900 گونه گون  در زمان برداشت کتیرا در آن رشد می کند

صمغ کتیرا  پس از ایجاد شکافی که به تنه یا ساقه گون وارد می شود، خود به خود بیرون می‌آید و خودش بعد از مدت کوتاهی بر اثر تابش نور خورشید خشک می‌شود. خراشی که روی سطح ساقه و ریشه ایجاد می شود، باید عمق ۵ سانتی‌ متری داشته باشد.

با کمک ارتباط با فروشندگان بازرگانی سان رایز در تهران، خریداران عزیز می توانند انواع نمره بندی شده  کتیرا را که در وزن پایین خریداری کنند . قیمت فروش کتیرا در بازرگانی سان رایز نسبت به عطاری مناسبتر بوده اما با توجه به میزان سفارش متغیر می باشد.

دو نوع کتیرا در بازار موجود می باشد :

  • کتیرای سفید (شکل پارچه ای که وسط آن برآمده است)
  • کتیرای زرد (تار های به هم پیچیده و دودی شکل)

کتیراها از نظر شکل به دو دسته تقسیم می شوند کتیرای مفتولی و کتیرای فلسی.

کتیرای مفتولی مرغوب تر از نوع فلسیمی باشد . کتیرای مفتولی را می توان بهترین کتیرای ایران دانست. این کتیرا به رنگ سفید متمایل به زرد بوده و کمی شفاف است. این کتیرا بدون بو و مزه است و مقداری کمی در آب حل می شود و ژلاتینی مانند است.

نوع خرمینی کتیرا بادبزنی شکل است و کرم رنگ و یا قهوه ای تیره است و اندازه قطعات آن بین 1 تا 5 سانتی متر است.

ماده اصلی و مهم موجود در کتیرا باسورین و تراگانتین نام دارد که در نتیجه مخلوط این دو ویسکوزیته آن را تعیین می کند.

توجه داشته باشید که، ژل تهیه شده از کتیرا و آب پس از مدتی خراب می شود، به همین دلیل بهتر است آن را دور از گرما و در جای خشک و سرد نگهداری کنید و همواره در زمان مصرف به صورت تازه تهیه و استفاده کنید.

زمان برداشت کتیرا

در علم طب امروزی و طب سنتی به خواص درمانی و دارویی کتیرا اشاره بسیاری می شود اما ما در این متن به اختصار فقط مهمترین آنها را ذکر می کنیم . چنانچه  نیاز به اطلاعات بیشتری در خصوص فواید کتیرا و زمان برداشت کتیرا داشتید می توانید به متون دیگر با موضوع کتیرا چیست ؟ و یا زمان برداشت کتیرا کی می باشد؟  در وب سایتهای مربوط به بازرگانی سان رایز مراجعه کنید…

روش درست کردن ژل کتیرا :

اندازه ۵ گرم کتیرای صدفی را با یک لیوان آب جوش مخلوط نمایید تا اب کاملا جذب شود و پس از حل شدن حالت ژله ای بگیرید و پس از خنک شدن استفاده کنید.

یکی از خواص چشمگیر  کتیرا، تقویت سیستم ایمنی بدن انسان است. کتیرا، می تواند در درمان سرماخوردگی بسیار موثر و مفید باشد . افرادی که مبتلا به سرفه ی مکرر هستند، می توانند با مصرف کتیرا، سیستم ایمنی خود را تقویت کنند و در نتیجه، سرفه های مکرر را درمان کنند.

کتیرا یکی از موادی هست که باعث خنک شدن بدن میشود و از گرما زدگی جلوگیری می کند.

قیمت روز خرید و فروش عمده  کتیرا گل سفید صدفی  در بازار و سال 1401 که توسط کسبه جزء اعلام می شود  بالا است . چرا که این محصولات توسط واسطه گران تهیه و به فروش میرسد. به همین دلیل مجموعه شرکت بازرگانی سان رایز خود اقدام به فروش انواع کتیرا خرمنی ، کتیرا پنبه ای صدفی  مفتولی بدون واسطه و به صورت مستقیم کرده است. این محصول با نظارت کارشناس تامین مجموعه از تولید کننده به دست مصرف کننده می رسد و نسبتا از قیمت پایین تری  نسبت به بازار خرده فروشان برخوردار میباشد.

کتیرا ، به دلیل داشتن مواد ضد پیری، مانند فیبر های محلول در آب، می تواند فرایند پیر شدن پوست را کند تر کند. افرادی که از کتیرا مصرف می کنند، نسبت به افرادی که آن را مصرف نمی کنند، دارای پوست شاداب تری هستند.

کتیرا صمغی  است که توسط FDA هنگامی که مطابق با روش صحیح تولید یا تغذیه استفاده می شود ، به عنوان بی خطر (GRAS) شناخته می شود. کتیرای صمغی را می توان به عنوان اشکال طبیعی فیبر غذایی محلول ، با سابقه طولانی استفاده ایمن در مواد غذایی و فرمولاسیون های دارویی در نظر گرفت.

کتیرا، یکی از موادی است که کاربرد های بسیار گسترده ای در زمینه صنعتی و پزشکی دارد. ایران، به عنوان بزرگ ترین تولید کننده ی کتیرا در جهان، می تواند نیاز جهان به این ماده را به راحتی تأمین کند و باعث پیشرفت در زمینه های مختلف شود. خواص کتیرا، بسیار زیاد می باشد و مصرف آن محدودیتی ندارد. البته ممکن است که افرادی به کتیرا حساسیت نشان دهند. به همین دلیل ، مصرف کتیرا برای افرادی که به آن حساسیت دارند مناسب نمی باشد.

مجموعه بازگانی سان رایز طی فعالیتهای چند ساله خود بعنوان یکی از فعالین پرکار و موثر در حوزه های گوناگون گیاهان داروئی از جمله فروشنده عمده کتیرا در بازار های داخلی و خارجی , فروشنده کتیرا در اینترنت و فضای مجازی ، خریدار عمده کتیرا ، فروشنده و خریدار کتیرا بصورت آنلاین ، خرید و فروش کلی و جزئی کتیرا با اعلام آخرین قیمت روز خرید و فروش کتیرا در بازار تهران و در اینترنت شناخته شده می باشد.

 

یکی از مهمترین مشکلات ودغدغه های خریداران کتیرا در داخل و در خارج از ایران، مراجعه حضوری برای خرید این محصول می باشد. خرید از راه اینترنت  و آنلاین محصولات گیاهی از جمله کتیرا عمده تا سال ها قبل دشوار بنظر می آمد . ولی خوشبختانه در سال‌های اخیر امکان خرید عمده محصولات از جمله خرید از طریق اینترنت  کتیرا گل ( گون ) نیز امکان پذیر شده است.

قدمت استفاده از کتیرا به حدود 5 هزار سال قبل بر می گردد. کتیرا جزوی از قدیمی ترین داروهای گیاهی می باشد که در کتاب Materia Medica هم از آن نام برده شده است. کتیرا در قرن 17 به عنوان روغنی برای درمان بیماری های چشم در آلمان تجویز می شده است.

کتیرا برای استفاده به سه دسته صنعتی تقسیم بندی می شود:

  • کتیرای خوراکی
  • کتیرای درمانی
  • کتیرای صنعتی

شهرهای تولید کننده گیاه کتیرا در ایران کردستان ، اصفهان ، یزد و کرمان ، مشهد هستند.

این شهرها معمولا بعنوان شهرهای عمده فروش کتیرا بعنوان تعیین کننده اصلی قیمت کلی کتیرا در بازار ایران  و همچنین منبع و مبدا خرید کتیرا در زمان برداشت کتیرا  شناخته می شوند.

آخرین قیمت روز خرید و فروش کتیرادر بازار تهران در سال ۱۴۰1 همانند دیگر گیاهان دارویی  وابسته به عناصر بسیار زیادی دارد .

ارزش غذایی کتیرا :

سرشار از کلسیم م و منیزیم بوده  همچنین دارای دو درصد پروتئین و آلکالوئید می باشد.

موارد استفاده از کتیرا درصنعت :

از این ماده گیاهی در مواد آرایشی ، نوشیدنی ها ، پودینگ ها ، سس های سالاد، نوشیدنی ها، شیرینی ها، بستنی، به کار رفته می شود.

از کتیرا در تهیه رنگ ها برای  چاپ گالیکو ،رنگ های نساجی ، وچسب نیز استفاده می شود.

خواص کتیرا و فواید آن برای زیبایی :

کتیرا  ضد چروک پوست     

جاق کننده صورت

لایه بردار قوی پوست

تقویت کننده مو

خواص کتیرا در سلامتی

جلوگیری از تومورهای سرطانی

صمغ کتیرا دارای موادی است که از رشد سلول های سرطانی جلوگیری می کند

کمک به تنظیم ضربان قلب

گرمازدگی

افزایش سیستم ایمنی  و درمان آلرژی

درمان سوختگی ها و زخم های دهانی

بی اختیاری ادرای

  • گون) برای تقویت موی سر بسیار مفید می باشد میوه این گیاه قرمز و ساقه اش سیاه می باشد که در دامنه کوه های نواحی ولنجک تهران هم یافت می شود .

جهت اطلاع از قیمت  عمده خرید انواع کتیرا در تهران و سایر بازاهای خریدار کتیرا می توانید ضمن تماس با مشاورین ما نیز،  از طریق فضای مجازی معرفی شده در وب سایت ما  با مشاورین آگاه و خبره ما در تماس باشید .

بازرگانی سان رایز
این مجموعه در سال ۱۳۹۳ با توجه به ظرفیتهای تجاری بالای پایتخت در شهر تهران ایجاد و با هدف توسعه فروش محصولات خشکباری و لوازم عطاری فعالیت خود را شروع کرد. از آنجا که زادگاه مدیر سایت شهر نیشابور می باشد از اینرو ارتباطات قوی تجاری با تولیدکنندگان و بازرگانان این شهر ما را در تهیه محصولات خشکباری تولید شده در استان خراسان قدرتمند ساخته است.
نام مدیریت مجموعه

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش: محمد مهدی صدیقی

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس: 09122548047

phone icon شماره تماس: 09159129155

 

0

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.