شهرهای برداشت عمده کتیرا

شهرهای برداشت عمده کتیرا :

ترشحات صمغی خشک شده که در اثر خراش دادن قسمت پایینی ساقه گون به دست می آید، کتیرا نام دارد. این ماده دارویی و پرخاصیت به شکل و رنگ های مختلف در طبیعت وجود دارد. نوع ورقه ای بی رنگ یا سفید آن، بهترین، مرغوب ترین و گران ترین محصول کتیرا می باشد.   کتیـرا طبیعت گرم و تری دارد.

جهت اطلاع از قیمت قیمت فروش انواع کتیرا در تهران و سایر شهر های برداشت عمده کتیرا می توانید ضمن تماس با مشاورین ما نیز،  از طریق فضای مجازی معرفی شده در وب سایت ما  با مشاورین آگاه و خبره ما در تماس باشید .

کشور ایران یکی جزو معروف ترین کشورها در زمینه تولید و خرید و فروش صمغ کتیرا بصورت عمده در خاورمیانه و جهان می باشد و صراحتا می توان گفت به عنوان بزرگترین تولید کننده آن شمرده می شود.

همانطور که آگاهید گیاه کتیرا به شکل بوته، دارای تیغ و قدی کوتاه می باشد.بیشترین میزان آن در مناطق پر شیب و کوهستانی مانند آسیای مرکزی پیدا می شود.

برگ های ساده و گل هایی به رنگ قرمز و بنفش دارد. این گیاه دوست دار نور شدید است و از گونه گیاهان مقاوم دربرابر شرایط محیطی می باشد. ایران بزرگترین صادر کننده کتیرا است و یکی از مکان های مناسب برای شهر های برداشت عمده کتیرا برای رویش گون است که حدود 900 گونه گون در آن رشد می کند.

صمغ کتیرا  پس از ایجاد شکافی که به تنه یا ساقه گون وارد می شود، خود به خود بیرون می‌آید و خودش بعد از مدت کوتاهی بر اثر تابش نور خورشید خشک می‌شود. خراشی که روی سطح ساقه و ریشه ایجاد می شود، باید عمق ۵ سانتی‌ متری داشته باشد.

بد نیست آگاه باشید که به لحاظ کیفی صمغ کتیرا به چند دسته تقسیم می شود که مشهورترین آنها عبارتند از کتیرا مفتولی و کتیرا خرمنی و کتیرا گل زرد .

شهرهای برداشت عمده کتیرا

چگونگی استفاده از شیره و صمغ کتیرا :

صمغ کتیرا حالتی چسبناک دارد ، بدون بو و مزه و محلول در آب می باشد که از شیره خشک شده گیاه به دست می آید.

صمغ این گیاه به شکل نوارهای پیچ‌خورده و فلس مانند خارج می‌شود. شیره یا صمغی که از ریشه و ساقه کتیرا خارج می‌شود را جمع‌ آوری و به شکل ورقه یا قطعات کوچک سنگریزه‌ ای شکل خشک می‌ کنند.

این شیره آب جذب می‌ کند تا به شکل ژل در بیاید یا با هم زدن حالت خمیری پیدا کند.

بعضی از کتیرا ها خوراکی است و در داروها و غذاها نیز به عنوان امولسیون کننده، تغلیظ کننده، تثبیت کننده ( استابلایزر ) و افزودنی استفاده می شود.

همچنین کتیرا را می‌توانید به بسیاری از مواد خوراکی مصرفی خود در طول روز اضافه کنید. در بشقاب سبزیجات، انواع سس‌ها، مایونز و همچنین دیگر چاشنی‌ها کتیرا قابل استفاده می باشد.

همه چیز در رابطه با مصرف کتیرا را بدانید :

این ماده همچنین در تهیه پودینگ، بستنی و دیگر غذاهایی که نیاز به غلظت دارند، به عنوان غلیظ کننده به کار می رود.

مجموعه سان رایز در تلاش است که با هر چه آسان کردن ارتباط مستمر فی مابین منابع تولید محصولات گیاهان داروئی و بازارهای هدف امر فروش گیاهان داروئی را برای کشاورزان و زحمت کشان در شهر های برداشت عمده کتیرا فراهم سازی کند . در این بین معرفی محصول گیاهی صمغ گیاه گون که بنام کتیرا شهره خاصی دارد می تواند در ایجاد بازار قیمت فروش انواع کتیرا در تهران و سایر شهرهای برداشت عمده کتیرا تاثیر بگذارد.

اصلی‌ترین و مهم ترین ماده موجود در کتیرا تراگانتین است که کلوئید محلول در آب است و از نظر شیمیایی با ماده دیگری به نام باسورین در ارتباط است که محلولیت کمتری دارد ولی برای اینکه به شکل ژل در بیاید، در آب حل می‌شود.

توصیه برای مصرف کنندگان کتیرا :

دسته افرادی که به شیره و صمغ‌ های طبیعی حساسیت دارند، از مصرف آن دوری کنند . در زنان باردار و شیرده حتماً در صورت تجویز پزشک مصرف شود.

برای خرید کتیرا به کجا مراجعه کنیم ؟

کارشناسان حرفه ای بازرگانی سان رایز دارای سال ها تجربه در امر خرید و فروش عمده انواع کتیرا بصورت حضوری و غیر حضوری در خدمت شما می باشد.

چند نمونه از سوالاتی که ممکن است برای شما پیش بیاید :

۱_  آیا کتیرا خوراکی است؟

بله کتیرا گیاهی خوراکی نیز است که علاوه بر مصارف زیبایی و بهداشتی برای سلامتی فواید گوناگون و زیادی دارد ، البته بهتر است همیشه در هر موردی با پزشک خود مشورت کنید.

۲_ آیا کتیرا انواع گوناگونی دارد؟

کتیرا از نظر انواع یکی است فقط مرغوبیت متفاوت می باشد که آن را با رنگ کتیرا مشخص می کنند رنگ صدفی و زرد .

هرچه کتیرا نازک تر ، شفاف تر و بیرنگ تر باشد کیفیت بهتر و قیمتی گران تر دارد

شهرهای برداشت عمده کتیرا در ایران کردستان،  اصفهان، یزد و کرمان ، مشهد می باشند.

این شهرها معمولا بعنوان شهرهای عمده برداشت کتیرا بعنوان تعیین کننده اصلی  قیمت کلی کتیرا در بازار ایران  و همچنین منبع و مبدا خرید کتیرا شناخته می شوند.

در طب سنتی، به افرادی که دچار دیابت می باشند ، مصرف کتیرا توصیه میگردد. کتیرا، موادی دارد که در بدن باعث تنظیم قند خون می شوند. در نتیجه، سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت کاهش پیدا می کند.

یکی از مهم ترین کاربرد های کتیرا در طب سنتی، استفاده ی آن برای درمان عفونت می باشد. عفونت، هنگامی ایجاد می شود که باکتری ها در یک نقطه از بدن جمع شود. در این حالت، شکل بافت تغییر می کند و ترشحات غیر معمولی از آن مشاهده می شود. کتیرا، با تقویت سیستم ایمنی بدن، می تواند سرعت بهبود عفونت را افزایش دهد.

ژل کتیرا را می توان به عنوان شامپو به همراه شامپو بچه برای مو استفاده کرد.

شهرهای برداشت عمده کتیرا

کتیرا، می تواند یبوست را درمان کند و از ایجاد شدن دوباره آن جلوگیری کند. موادی که در کتیرا وجود دارند، باعث تحریک ماهیچه های روده ای می شوند. کتیرا، به سبب وجود پلی ساکارید های گوناگون، آب فراوانی جذب می کند و حالت ژله ای دارد. در نتیجه، می تواند از ایجاد یبوست جلوگیری کند.

شما میتوانید در سال 1401 نیز همچون سالیان گذشته برای خرید و فروش انواع کتیرا مفتولی، خرمنی وگل زرد با مشاورین ما به عنوان تامین کننده کتیرا خوارکی و داروئی بصورت عمده در تماس باشید .

نام مدیریت مجموعه

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش: محمد مهدی صدیقی

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس: 09122548047

phone icon شماره تماس: 09159129155

 

0

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.