فصل برداشت بهترین نوع کتیرا چه زمانی است ؟

فصل برداشت بهترین نوع کتیرا چه زمانی است ؟

کتیرا ترشحات صمغی خشک شده حاصل از چندین گونه گیاه گون  می باشد . گونه‌های مولد کتیرای گون گیاهان کوچکی ارتفاع یک متر و بومی آسیای صغیر، ایران، سوریه و یونان هستند. ایران بزرگترین صادرکننده کتیرا در جهان می‌باشد.

مجموعه سان رایز در نظر دارد با آسان کردن ارتباط مستمر فی مابین منابع تولید محصولات گیاهان داروئی و بازارهای هدف امر فروش گیاهان داروئی را برای کشاورزان و زحمت کشان فراهم سازد . در این بین معرفی محصول گیاهی صمغ گیاه گون که بنام کتیرا شهره خاصی دارد می تواند در ایجاد بازار قیمت فروش انواع کتیرا در تهران تاثیر بگذارد.

شروع بهره برداری اکثرا از اواخر فصل بهار است و شصت روز (تا اوایل شهریور ماه) ادامه دارد. بهره برداران ابتدا اطراف ساقه گون را خالی می‌کنند و بعد با تیغ‌های مخصوصی برش موازی با ساقه (موازی با آوندهای آبکش) ایجاد می‌کنند. شیرگون (کتیرا) پس از گذشت چند روز به مرور بر اثر برشی که به ساقه وارد شده به بیرون تراوش می‌کند و شیره در معرض نور آفتاب، آب خود را از دست می‌دهد و سفت می‌شود .

فصل برداشت بهترین نوع کتیرا چه زمانی است ؟

جهت اطلاع از قیمت خرید فروش عمده  انواع کتیرا در تهران و سایر بازاهای خریدار کتیرا در سال 1401 و پاسخ به سوال فصل برداشت بهترین نوع کتیرا چه زمانی است  می توانید ضمن تماس با مشاورین ما نیز،  از طریق فضای مجازی معرفی شده در وب سایت ما  با مشاورین آگاه و خبره ما در تماس باشید .

بهره برداران بیست و یک روز بعد از برش به جمع آوری کتیرا می‌پردازند و این عمل را مجدداً تکرار می‌کنند. کتیرا به دو نوع مفتولی و خرمنی تقسیم می‌شود.

اصلی‌ترین و موثر ترین ماده موجود در کتیرا تراگانتین می باشد که کلوئید محلول در آب است و از نظر شیمیایی با ماده دیگری به نام باسورین در ارتباط هست که محلولیت کمتری دارد ولی برای اینکه به شکل ژل در بیاید، در آب حل می‌شود.

توصیه برای مصرف کتیرا :

دسته افرادی که به شیره و صمغ‌ های طبیعی حساسیت دارند، از مصرف آن دوری کنند. در زنان باردار و شیرده حتماً در صورت تجویز پزشک مصرف شود.

برای خرید کتیرا و پاسخ به سوال فصل برداشت بهترین نوع کتیرا چه زمانی است به کجا مراجعه کنیم ؟

کارشناسان حرفه ای بازرگانی سان رایز دارای سال ها تجربه در امر خرید و فروش عمده انواع کتیرا بصورت حضوری و غیر حضوری در خدمت شما می باشد.

چند نمونه از سوالاتی که ممکن است برای شما پیش بیاید :

۱_  کتیرا خوراکی می باشد ؟

بله کتیرا گیاهی خوراکی نیز است که علاوه بر مصارف زیبایی و بهداشتی برای سلامتی فواید گوناگون و زیادی دارد ، البته بهتر است همیشه در هر موردی با پزشک خود مشورت کنید.

۲_ آیا کتیرا انواع مختلفی دارد ؟

کتیرا از نظر انواع یکی است فقط مرغوبیت متفاوت می باشد که آن را با رنگ کتیرا مشخص می کنند رنگ صدفی و زرد .

هرچه کتیرا نازک تر ، شفاف تر و بیرنگ تر باشد کیفیت بهتر و قیمتی گران تر دارد.

شهرهای تولید کننده گیاه کتیرا در ایران اصفهان، یزد و کرمان ، مشهد شمرده شده می باشند.

این شهرها  معمولا بعنوان شهرهای عمده فروش کتیرا بعنوان تعیین کننده اصلی  قیمت کلی کتیرا در بازار ایران  و همچنین منبع و مبدا خرید کتیرا شناخته شده اند.

فصل برداشت بهترین نوع کتیرا چه زمانی است ؟

بازرگانی سان رایز بنا به حضور مداوم خود توانسته است یکی از مراجع اعلام قیمت بعنوان آخرین قیمت روز خرید و فروش کتیرادر بازار تهران در سال 1401 نیز در بازارهای دیگر داخلی و حتی خارجی مطرح باشد.

بدین رو برای اطلاع از قیمت کلی کتیرا در بازار ایران و حتی تهران آگاهی از قیمت خرید کتیرا بصورت کلی و جزئی اطلاع از صادرات کتیرا و قیمت کلی فروش کتیرا در بازارهای جهانیدر سال ۱۴۰1 می توان با تاجران و بازرگانان این شهرها در ارتباط بود .

خواص های کتیرا :

کتیرا دارای خواص پاک کنندگی  می باشد و به همین دلیل در درمان یبوست بسیار مفید است. استفاده منظم از آن به عنوان ملین عمل می کند. همچنین به غلبه بر اسیدیته و سوختگی قلب کمک می کند .

یکی از خواص کتیرا، تقویت سیستم ایمنی بدن انسان می باشد. کتیرا، می تواند در درمان سرماخوردگی بسیار موثر عمل کند . افرادی که مبتلا به سرفه ی مکرر می باشند ، می توانند با مصرف کتیرا، سیستم ایمنی خود را تقویت کنند و در نتیجه، سرفه های مکرر را درمان کنند.

کتیرا یکی از موادی هست که باعث خنک شدن بدن میشود و از گرما زدگی محافظت می کند.

قدمت استفاده از کتیرا به حدود چند هزار سال قبل مربوط می شود . کتیرا یکی از قدیمی ترین داروهای گیاهی است که در کتاب Materia Medica هم به آن اشاره شده است. کتیرا در قرن 17 به عنوان روغنی برای درمان بیماری های چشم در آلمان تجویز می شده است.

فصل برداشت بهترین نوع کتیرا چه زمانی است ؟

فصل برداشت بهترین نوع کتیرا چه زمانی است ؟

قیمت روز خرید و فروش عمده کتیرا گل سفید صدفی  در بازار و سال 1401 که توسط کسبه جزء اعلام می شود  بالا است . چرا که این محصولات توسط واسطه گران تهیه و به فروش میرسد. به همین دلیل مجموعه شرکت بازرگانی سان رایز خود اقدام به فروش انواع کتیرا خرمنی ، کتیرا پنبه ای صدفی  مفتولی بدون واسطه و به صورت مستقیم کرده است. این محصول با نظارت کارشناس تامین مجموعه از تولید کننده به دست مصرف کننده می رسد و نسبتا از قیمت پایین تری نسبت به بازار خرده فروشان برخوردار میباشد.

کتیرا، به عنوان حالت دهنده مو نیز استفاده میگردد. کتیرا به دلیل داشتن پلی ساکارید های رشته ای، آب فراوانی جذب می کند و حالت ژله ای پیدا می کند. چسبناک و ژله ای بودن کتیرا، باعث می شود که حالت دادن به موها راحت تر بشود . مصرف کتیرا، فرایند سفید شدن مو ها را به تأخیر می اندازد و فواید فراوانی برای تغذیه ریشه مو نیز دارد

در علم طب امروزی و طب سنتی به خواص درمانی و دارویی کتیرا اشاره بسیاری می شود اما ما در این متن به اختصار فقط مهمترین آنها را ذکر می کنیم .

چنانچه  نیاز به اطلاعات بیشتری در خصوص فواید کتیرا داشتید می توانید به متون دیگر با موضوع کتیرا چیست ؟ و فصل برداشت بهترین نوع کتیرا چه زمانی است  در وب سایتهای مربوط به بازرگانی سان رایز مراجعه فرمایید …

نام مدیریت مجموعه

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش: محمد مهدی صدیقی

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس: 09122548047

phone icon شماره تماس: 09159129155

 

0

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.